W jakim celu przeprowadza się audyty stron internetowych?

W przypadku nawiązania nowej współpracy z jakąś zewnętrzną agencją marketingową lub agencją e-commerce w celu rozpoczęcia pozycjonowania jakiejś strony, możesz od razu założyć, że ta współpraca rozpocznie się od wykonania dokładnego audytu. A co to takiego jest? Audyt strony internetowej (inaczej audyt SEO) to po prostu taki raport, który jest wynikiem przeanalizowania aktualnej wartości strony internetowej. Chodzi tu o wartość wynikającą z elementów wpływających na pozycjonowanie. Audyt strony internetowej pomaga zatem wyznaczyć zarówno mocne, jak i te słabsze strony całej witryny, by później można było lepiej nią zarządzać i tak ją pozmieniać, aby z automatu wskoczyła ona na wyższe pozycje w wyszukiwarkach, a przede wszystkim w najpopularniejszej wyszukiwarce świata, czyli Google.

Gdy agencji uda się już pozytywnie zakończyć taki audyt i dokładnie przebadać całą stronę, wynikiem tego procesu będzie szczegółowy dokument zawierający dokładną ocenę różnych elementów całej strony. Każdy z nich w ramach audytu zostanie bowiem przebadany. Nic, co mogłoby jakkolwiek wpłynąć na pozycjonowanie, nie zostanie pominięte lub potraktowane po macoszemu. Tym właśnie różnią się audyty przeprowadzane przez doświadczonych specjalistów SEO od audytów darmowych, możliwych do wykonania na różnych platformach internetowych. Te drugie nigdy nie dostarczą ci wszystkich ważnych informacji. Ograniczą się wyłącznie do sprawdzenia jakichś podstaw, totalnie pomijając jakieś mniejsze lub mniej widoczne elementy, które też przecież potrafią decydować o pozycji strony.

Dzięki temu, że zlecisz wykonanie audytu profesjonalistom, będziesz mógł niemalże natychmiast się dowiedzieć, nad czym jeszcze powinieneś popracować, aby zadbać o swoją stronę i wznieść ją na szczyt popularności, czyli na szczyt różnych list wyników wyszukiwania. A naprawdę nie ma stron idealnych. Nawet jeśli tworzyłeś swój portal zgodnie ze wszystkimi zasadami SEO, mogłeś coś po prostu przeoczyć albo zastosować rozwiązanie, które ogólnie rzecz biorąc jest wartościowe, ale akurat w przypadku twojej strony totalnie nie działa. Pozycjonowanie sklepu online wymaga wprowadzania systematycznych zmian. Nie możesz cały czas postępować dokładnie tak samo i oczekiwać, że za każdym razem osiągniesz inne (oczywiście lepsze) efekty. Nierzadko ten tryb działania należy całkowicie zmodyfikować, aby nabrał on większego sensu i w końcu stał się prawdziwie skuteczny. W osiąganiu tego rodzaju celów na pewno pomogą ci wszystkie agencje e-commerce.

About Leon

Z odwiecznego zamiłowania do kryminalnych zagadek postanowiłem otworzyć Agencję Detektywistyczną Focus w Poznaniu. Spełniam się jako detektyw i pomagam moim klientom.